Menu

Instuif Aquasporten

Vrijdagochtend 3 januari is er een instuif Aquasporten. Je kunt zo gemakkelijk uitproberen welke les het beste bij jou past. Entree is € 5,30 en dan mag je onbeperkt lessen uitproberen én vrijzwemmen. Koop je die dag een badenkaart, dan krijg je je geld terug (je krijgt dan een extra bad bijgeschreven op je badenkaart).

Programma

10.00 uur MBVO & AquaBoarden
10.45 uur Aquajoggen
11.15 uur Aquarobic

MBVO

Bij meeer bewegen voor ouderen gaat u actief aan de slag onder begeleiding van deskundige instructeurs en motiverende muziek.U doet oefeningen in ondiep water en hoeft dus niet zwemvaardig te zijn. Bewegen in het 32 graden warme water houdt uw gewrichten en spieren soepel. Bovendien verbetert u ongemerkt uw conditie.

AquaBoarden

AquaBoarden is een intensieve workout waarbij het hele lichaam getraind wordt. De oefeningen worden niet in het water gedaan, maar op het water. Je staat op een mat die door de bewegingen van het water het nodige vraagt van je balans en coördinatie. Hierdoor wordt de core stability voortdurend gebruikt. Ook is de les erg goed om je conditie en uithoudingsvermogen te verbeteren. Verschillende oefeningen uit de sportschool komen aan bod: squats, burpees, crunches, planken. Omdat de les zo intensief is, zul je na een half uur het gevoel hebben een uur intensief gesport te hebben.

Bij deze les is het toegestaan om sportkleding over je badkleding te dragen. Bijvoorbeeld een broekje, hardlooptight of een hemd. Let er wel op dat het materiaal is dat niet zwaar wordt als het nat wordt.

Aquajoggen

Aquajoggen is hardlopen in diep water. Tussendoor doe je spierversterkende oefeningen met of zonder materialen.

Om de loopbewegingen zo goed mogelijk na te bootsen, wordt een flotation belt gebruikt. Deze kan je kosteloos gebruiken. Er is geen contact met de bodem zodat de belasting voor de gewrichten minimaal is, maar toch alle spieren worden gebruikt.

Aquarobic

Bij aquarobic verbeter je je uithoudingsvermogen, lenigheid, kracht en coordinatievermogen op energieke muziek.

De opwaartse druk van het water ontlast de gewrichten, maar aan de andere kant zorgt het water voor extra weerstand, waardoor de oefeningen meer effect hebben. Dit maakt de les voor veel mensen geschikt. De gehele les is in ondiep, verwarmd water.